onsdag 2 april 2008

Sista dagarna i Portugal

Ja, så var tiden kommen. Mitt uppdrag och min tid i Portugal var över. Jag skulle äntligen få komma hem! Men samtidigt skulle jag lämna det älskade landet och de älskade vännerna. Vi växte ihop till en familj och den skulle nu bli splittrad åt alla möjliga håll (Leiria, Lissabon, Fátima, Cantanhede, Porto, Coimbra, Brasilien, Rumänien och Sverige). Tårar sprutade och vi lovade varandra att vi snart ska ses igen. Men alla vet ju hur det blir....

Vi hade iaf en avslutningfest som heter duga, tyvärr hade vi festen dagen innan sista showen, detta innebar att alla var småfulla eller bakis till vår sista show..... Först var vi på en nyöppnad bar som heter Pink Kahlua, sedan efterfest på hotellet i en av lägenheterna. Här kommer några bilder.

Abilio mådde inte så bra...Här är klockan halv åtta på morgonen och sju timmar senare skulle vi stå på scen för att göra sista showen. Vi sov i fyra timmar.

Här mådde han prima! Vi andra också :) Farligt med billig dricka. Här är vi på Pink Kahlua.

Den 31:a mars tog jag tåget till Porto och spenderade sista natten hemma hos Maria. Här är en bild på oss på flygplatsen i Porto. Maria fick också delta i mitt lilla drama när mitt bagage gick genom tullen... Hade bara fyra kg i övervikt och de tog inte ens betalt för det! Tyvärr har jag ca 15 kg kvar i hemma hos henne. Jävlar vad vi höll på att väga mina väskor och välja vad jag skulle ta med mig hem och vad som skulle få stanna ett tag till... Men det gick ju bra till slut. Nu är jag hemma och försöker vänja mig vid tanken på att jag ska bo här nu. Än så länge har jag inget jobb eller något att göra, som tur är har jag ju massa roligt att göra som att tvätta. Jag är numera en desperat hemmafru! Men som alla säger (tror inte någon jag pratat med inte nämnt det) så har jag ju tagit med mig solen till vårt kalla, vackra, nordiska och stolta land.


1 kommentar:

Maria sa...

Som man bäddar får man ligga...vad najs att ni hade så kul på avskedspartyt ändå...

Jätteglad att du är hemma !
Vi får höras angående nästa vecka som vi sa igår !!!

PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS !!!!!