torsdag 27 mars 2008

Garage-loppis?

Jag tror jag ska ha en typisk amerikansk garage-loppis.. Jag har för mycket grejer, kommer aldrig få hem dem! Väskan får ju bara väga 15 kg = INGENTING!

Varför kan inte flygbolagen köra maxvikt på bagage ihopräknad med resenärens kroppsvikt? Jag som väger hyfsat lite (ok, jag har lagt på mig lite nu) borde kunna ta med mig rätt många kg på flygplanet. Är inte det rättvist?

Urs vad hemsk jag är, visst är jag? Börjar bli desperat. Gillar inte att slänga saker, men nu måste jag göra av med mycket. Ska ge grejer till våra städerskor, vi har redan överlämnat våra två sköldpaddor Baga och Ninja, men ska ge dem andra saker också. Har ju köksgrejer som toaster och muggar mm, en badrumshylla, tvättställ och massa andra saker som jag kommer lämna åt dem.

Annars gick showen ganska bra idag, om man bortser från att jag i mitt sångnummer gjorde en sjudundrans entré. Jag sitter på en hög ställning bakom scenen som en sjöjungfru och musiken sätts igång. Det är tecknet för Marcello (capoeirakillen), som sitter gömd under ställningen, att köra ut mig på scenen. Men det som hände var att hjulen på ställningen fastnade i gardinen som skiljer av scenen till kulisserna... Musiken var ju igång och jag var illa tvungen att börja sjunga, även fast publiken enbart kunde se hälften av mig. Samtidigt som jag började sjunga ramlade jag nästan av ställningen, som är nästan två meter hög... Ja, jädrar vilken entré :)

Nä, nu ska jag återvända till sortering slänga/spara!

1 kommentar:

Maria sa...

Vore perfekt det där med bagagevikten...Då skulle Danne och jag få ta med oss hela 200kg... *he he*

Då hade vi sluppit smussla in och ut all övervikt i diverse handbagae som vi alltid gömmer vid incheckningen....Ja du vet ju hur det är med "Familjen Kaos" på resa... ;)