tisdag 18 december 2007

Min lediga tid

Vad gör vi på vår lediga tid? Eftersom vi bor i en sommarstad (tänk er Visby), är det totalt dött så här års. Det är endast vi dansare och ett basketlag som vankar omkring på de tomma gatorna känns det som..... Och de stackars långskånkarna ser lika uttråkade ut som vi. Här kommer tips på vad man kan sysselsätta sig med på ledig tid:

1. Köp en lott som Abilio gjorde. Han vann hela 9 euro och överraskade oss med att köpa Kinderägg till oss som var med när de överlämnade vinstsumman till honom.

2. Nu har du plötsligt tre överraskningar i en! Till att börja med är det spännande, sedan får du något att leka med och sist, men inte minst......... Choklad!!!!!!! Att bygga ihop leksakerna är inte lätt, vill jag tillägga. Ren hjärngympa, man håller verkligen hjärncellerna fräscha. Prinsen hade svårt att bygga ihop sin leksak så vi fick slå våra kloka huvuden ihop. Nedan ser ni resultatet.


3. Skaffa någon vän som gillar att agera utklädningsdocka. Pynta objektet med saker ni hittar i er omgivning. Vips har ni något att skratta åt! Säg åt personen att göra lustiga miner och fota. Sedan har ni också ett roligt minne bevarat för evigt.


( Abilio utklädd till mormor)
4. Eftersom vi ganska lätt tröttnar på Figueira da Foz brukar vi ta en tripp till någon närliggande stad där man kan se nya saker. Här är jag och prinsen på promenad i Coimbra. Vi hittade fina caféer, shopping och sushi.

Jag hoppas att jag givit er några idéer. Om jag kommer på fler lovar jag att meddela er! Nu ska jag ta en dusch och sedan ska jag fylla ut min lediga tid med att titta på hundvalpar i vårt shoppingcenter här i Figueira. En ny hobby.











Inga kommentarer: