torsdag 7 februari 2008

Carnaval + Joaos födelsedag

Förra gången jag var i Lissabon besökte jag en dieselaffär, på vägen ut hörde jag någon prata svenska! Jag vände mig om och såg varifrån det vackra språket kom ifrån, en tjej var det som pratade med en kille, de var precis på väg att kliva in i butiken vi kom ut från, men eftersom jag blev helt till mig av hennes svenska ord, grep jag tag i hennes arm och sa "SVENSKA!!!!!". Antagligen sa jag det med ett psykouttryck i ansiktet eftersom hon såg minst sagt rädd ut. Jag lugnade efter en stund ner mig och sa ursäkta för att jag kanske var lite framfusig... Men det var ju faktiskt första gången jag hörde någon prata svenska sedan jag flyttat hit (förutom när Eddie och jag var i Lissabon och vi hörde ett gammalt par prata svenska).

Tjejen heter Sofie och killen (som för övrigt var norsk) heter Oskar. Här kommer iaf bilder från när jag och Joao firade karnevalen och hans födelsedag med dem och Joaos kompisar!























Inga kommentarer: